Zaledwie siedem dni przebywała w kraju załoga Maciej Oleksowicz - Andrzej Obrębowski zespołu Castrol TRW MOTOINTEGRATOR. Już jutro zawodnicy wylatują do Turcji na trzecią eliminację Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy - 40. Bosphorus Rallye.
Trzecie miejsce w 38. Rajdzie Chorwacji było ogromnym sukcesem. Aktualnie zajmowana trzecia pozycja w klasyfikacji Mistrzostw Europy jest doskonałym punktem wyjścia do walki o najwyższe miejsca w pozostałej części sezonu.
Bezpośrednio po chorwackim rajdzie mechanicy przebudowali samochód z wersji asfaltowej na szutrową i udali się do Stambułu.
W środę, podobnie jak w ubiegłym roku, załoga planuje całodzienne testy.
Maciej Oleksowicz:
- W zeszłym roku startowaliśmy w Turcji po raz pierwszy. Rajd bardzo nam się podobał. Jest to jeden z piękniejszych szutrowych rajdów, w jakich miałem okazję startować. Mamy okazję jeździć po dość wysokich górach na południe od Stambułu, po azjatyckiej stronie. To też taka ciekawostka, że rajd zaliczany do Mistrzostw Europy w zasadzie odbywa się w Azji. Charakterystyka tego rajdu to bardzo równe, twarde i szybkie odcinki specjalne. Problemem są natomiast bardzo ostre kamienie, które mogą doprowadzić do przebicia opony. Tak naprawdę troszkę trzeba tutaj liczyć na szczęście, choć używamy na takim rajdzie specjalnie wzmacnianych opon. Mają one taką wadę, że są ciężkie, natomiast minimalizujemy tu ryzyko uszkodzenia. Drugim wyzwaniem jest na pewno panująca zazwyczaj w Turcji temperatura. Na południu w tej chwili robi się już naprawdę bardzo ciepło i w samochodzie jest ok. 60 stopni. Trzy dni ścigania się w takich warunkach daje ostro w kość.
Tym razem w barwach zespołu Castrol TRW MOTOINTEGRATOR wystartują dwie rajdówki, bo namówiłem do startu… swojego Tatę.
Na czwartek zaplanowane jest oficjalne zapoznanie z trasą rajdu, w piątek od rana shakedown a o godz. 16 start. Zawodnicy do przejechania będą mieć w sumie 637,97 km, z czego 237,82 km oesów. Rajd potrwa do niedzieli. Na liście zgłoszeń jest w tej chwili 55 załóg, z czego 12 zagranicznych, w tym 9 zarejestrowanych w ERC.
Ciekawostką jest, że baza rajdu (biuro, start, meta, park serwisowy) znajduje się na terenie międzynarodowego portu lotniczego Istanbul Sabiha Gokcen International Airport, położonego w azjatyckiej części Stambułu.