Maciej Oleksowicz:
– MINI WRC ma doskonały silnik. W porównaniu do samochodu S2000, w którym dwulitrowy silnik nie ma turbodoładowania, MINI WRC jeździ się znacznie łatwiej. Motor jest bardziej elastyczny – ma po prostu więcej mocy i momentu obrotowego. MINI WRC imponuje stabilnością przy dużych prędkościach. Jest trochę dłuższy niż Peugeot 207 i Ford Fiesta, ale zupełnie nie przeszkadza to w prowadzeniu samochodu w ciasnych partiach. Pozycja za kierownicą przypadła mi do gustu. Wnętrze jest ergonomiczne, kierowca wszystko ma pod ręką. Co ciekawe, układ przeniesienia napędu w MINI jest bardzo podobny do tego, jaki zastosowano w Fieście.
W fazie przygotowań jest także wersja RRC, czyli taka, którą można startować w mistrzostwach regionalnych. Prodrive czeka jeszcze na ostateczną decyzję FIA co do rozmiaru zwężki (30 czy 31 cm) przed turbosprężarką, by optymalnie dobrać przełożenia skrzyni biegów.
Mini John Cooper Works WRC – dane techniczne:
Silnik: turbodoładowany, czterocylindrowy, 1,6 l, bezpośredni wtrysk benzyny
Skrzynia biegów: Xtrac – sześciobiegowa, sekwencyjna
Napęd: stały na cztery koła z przednim i tylnym samoblokującym się mechanizmem różnicowym
Długość: 4110 mm
Szerokość: 1820 cm
Masa własna: 1200 kg (wymagana przez FIA