Starty w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata są dla Macieja Oleksowicza i Andrzeja Obrębowskiego nie tylko wyzwaniem sportowym. To także wyzwanie logistycznie i organizacyjne dla całego zespołu Castrol TRW MOTOINTEGRATOR, który już przygotowuje się do trzech najbliższych rajdów – zaczynającego się w czwartek 46. Rajdu Portugalii, 42. Rajdu Nowej Zelandii oraz do 62. Rajdu Finlandii. Mogłoby się wydawać, że wymienione eliminacje dzieli naprawdę sporo czasu. Ten czas jest jednak niezbędny, by cały potrzebny sprzęt, w tym Ford Fiesta S2000 polskiej załogi, przebył drogę z Warszawy, przez Hamburg, Kartaginę do Auckland w Nowej Zelandii, gdzie zlokalizowano bazę rajdu. Tylko w linii prostej Warszawę od Auckland dzieli 17 376 km, więc nic dziwnego, że cała podróż potrwa od 14 kwietnia aż do 29 maja.
Po Rajdzie Portugalii do Nowej Zelandii popłyną dwa kontenery – jeden z ekwipunkiem serwisowym i drugi – z samochodem i kluczowymi częściami zamiennymi. Po zakończeniu nowozelandzkiej rundy SWRC, Fiesta S2000 wróci do kraju drogą lotniczą, by zespół miał czas na przygotowanie samochodu do startu w Finlandii. Przed wyjazdem do Skandynawii niezbędne będzie także zgromadzenie drugiego kompletu ekwipunku serwisowego, bowiem ten wysłany do Nowej Zelandii nie zdąży wrócić przed startem fińskiej eliminacji. Najważniejsze części zapasowe Fiesty, takie jak skrzynia biegów, amortyzatory czy zwrotnice, także wrócą samolotem razem z samochodem. W razie potrzeby zespół ma zagwarantowany dostęp do zapasu części przygotowanego na Rajd Finlandii przez brytyjski M-Sport.
Wcześniej, bo zaraz po zakończeniu Rajdu Szwecji, rozpoczęły się intensywne przygotowania do Rajdu Portugalii. Po odbiorze samochodu z parku zamkniętego mechanicy zespołu Castrol TRW MOTOINTEGRATOR wymontowali silnik z Fiesty S2000 i przekazali go ekipie M-Sport, która zabrała jednostkę napędową na szczegółowy przegląd w Wielkiej Brytanii. Przygotowanie samochodu do portugalskiego rajdu jest szczególnie ważne ze względu na to, że będzie to najdłuższy rajd, w jakim do tej pory startowali Oleksowicz i Obrębowski. W sumie załogi będą miały do pokonania dystans 1564 km, w tym aż 435 km odcinków specjalnych.
Więcej informacji: