Maciek Oleksowicz i Andrzej Obrębowski – załoga zespołu Castrol TRW MOTOINTEGRATOR jest już po pierwszej piątkowej pętli Rajdu Francji. Z drobnym uszkodzeniem felgi Polacy zameldowali się na zdalnym serwisie w Colmar.
Pierwsza pętla odbywała się w trudnych warunkach. Po nocnych opadach w wielu miejscach asfalt pozostał wilgotny. Wiele załóg miało problem z doborem opon – nie wszystkie strategie okazał się trafne. Po pierwszej z dzisiejszych pętli Oleksowicz i Obrębowski zajmują piątą pozycję w klasyfikacji SWRC.
Maciek Oleksowicz:
– Polubiliśmy te francuskie asfalty, dobrze nam się jedzie, notujemy całkiem dobre międzyczasy, ale łączne czasy na oesach jeszcze nie są takie, jakie byśmy chcieli, bo zdarzają nam się dość poważne przygody. Na drugim z dzisiejszych oesów przy około 150 km/h wypadliśmy z drogi. Na szczęście nic się nie stało, ale musieliśmy cofać i straciliśmy przez to sporo czasu. Z kolei na OS 4 było już bardzo gorąco, ale udało nam się uratować i cała sytuacja skończyła się tylko tym, że prawym tylnym kołem przytarliśmy skałę. Uszkodziliśmy felgę, ale na szczęście opona trzymała ciśnienie i skończyliśmy oes bez przymusowej wymiany koła. Teraz, na zdalnym serwisie poprawimy geometrię i na kolejnych oesach będziemy się starać walczyć o jak najlepsze czasy. Trafiliśmy z oponami na pierwszą pętlę – pojechaliśmy ją na miękkiej mieszance. OS 3, nawet na 3/4 dystansu, był wilgotny, było na nim również sporo błota. Ten odcinek wytyczono wysoko w górach, wiele momentów biegnie przez las, w cieniu, dlatego po nocnych opadach asfalt nie zdążył wyschnąć, a w wyższych partiach była nawet mgła. Na cięciach pojawia się trochę brudu, ale to specjalnie nam nie przeszkadza. W notatkach mieliśmy skrzętnie zanotowane miejsca, w których są słynne francuskie słupki, uniemożliwiające cięcie zakrętów, ale podczas oesu zdziwiło nas to, że wiele z nich po prostu zniknęło, albo zostało przestawionych. W ten sposób pojawia się sporo nowych cięć, których nie było na zapoznaniu. Staramy się je zaznaczać w notatkach, by na kolejnym przejeździe pojechać szybciej. Z tego, co się dowiedzieliśmy nie jest to nic nowego i w zeszłym roku też tak było. Kibice je przestawiają i robi się wesoło.
Rajd Francji (Alzacja), kat: Rajdy SWRC