Warszawska Barbórka już jutro, więc dzisiejszy dzień załoga zespołu Castrol TRW MOTOINTEGRATOR – Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski poświęciła na zapoznanie się z trasą odcinków specjalnych. Pierwsze trzy oesy (Żerań, Służewiec, Bemowo) zawodnicy mogli przejechać podczas dzisiejszego rekonesansu. Czwarty odcinek – słynną Karową – można było „zwiedzać” wyłącznie na piechotę.
Maciej Oleksowicz:
– Jesteśmy po konferencji prasowej połączonej z
wyścigami na gokartach, co było bardzo miłym akcentem ze strony organizatora.
Odcinki specjalne są w wielu miejscach znacznie szersze niż w latach ubiegłych.
Dzięki temu możliwe będzie wyprzedzanie, a jazda może być bardziej widowiskowa.
Na odcinku Tor FSO nawierzchnia jest bardzo śliska, ale dość jednorodna. Jest
to beton posypany ziemią i powyrywaną trawą. OS Tor Służewiec to częściowo
wąskie, śliskie uliczki, a częściowo bardzo szybkie i szerokie partie na
przyczepnym asfalcie. Bemowo, jak co roku, to fragment szutrowy i betonowy.
Charakterystyka trasy bardzo nam odpowiada i czujemy się bardzo komfortowo w
naszym samochodzie na tego typu odcinkach. Pewnym problemem może być mniejsza
moc naszego samochodu w porównaniu do samochodów WRC. Jesteśmy jednak dobrze
„wjeżdżeni” w naszą rajdówkę, więc postaramy się nadrabiać na zakrętach.
Odcinków specjalnych jest niewiele, dlatego już od początku musimy jechać na
100 procent. Wielu kierowców zapowiada taką właśnie strategię – dla kibiców na
pewno będzie to doskonałe widowisko.