Fiesta S2000 prowadzona przez Maćka Oleksowicza, którego pilotuje Andrzej Obrębowski dojechała bez przygód do mety drugiego dnia Rajdu Finlandii. W dniu dzisiejszym Polacy przejechali w sumie 133,82 km oesowe podzielone na 9 prób. Po dwóch dniach rywalizacji załoga zespołu Castrol TRW MOTOINTEGRATOR plasuje się na piątej pozycji w klasyfikacji SWRC rajdu.
Maciej Oleksowicz:
– Odcinki są przepiękne, kibiców jest mnóstwo, więc tym bardziej żałujemy, że nasze tempo nie pozwala nam na nawiązanie walki z czołówką. Nie mamy większych problemów z samochodem, więc zastanawiamy się gdzie leży problem. Podczas oesów wydaje nam się, że jedziemy dobrze, a na mecie okazuje się, że czas nie odpowiada naszym oczekiwaniom. Przyznam, że jesteśmy zaniepokojeni tym skąd się to bierze. Oczywiście rozmawialiśmy z Finami i wygląda na to, że w tym niesamowicie szybkim rajdzie doświadczenie jest kluczowe. Trzeba trzymać gaz w podłodze, czego chyba jeszcze muszę się nauczyć. Po przygodach w Nowej Zelandii trochę brakuje pewności i to także ma wpływ na moją jazdę. Próbujemy się rozpędzać, ale czołówki nie będziemy już gonić, więc jutro chcemy jechać czysto i unikać błędów. Wczoraj trasy były idealnie równe. Dzisiaj, na drugiej pętli, oesy były już mocno zniszczone – na drodze pojawiały się kamienie, korzenie i koleiny. Jutrzejsze odcinki to powrót na równe i szerokie drogi, więc warunki będą świetne do czerpania frajdy z jazdy. Przez cały dzień było pogodnie, około 20 stopni, dopiero na ostatnim oesie zaczęło lekko siąpić.
Jutro ostatni, ale równie długi, dzień ścigania po fińskich szutrach. Oesów będzie mniej niż dzisiaj, bo sześć, ale ich łączna długość jest większa. Do pokonania będzie 139,8 km. Pierwsza z załóg z listy startowej wyruszy do walki o 7:56 miejscowego czasu (+ 1 godzina w stosunku do czasu polskiego). Załogi będą miały dwie przerwy na serwis – po OS 14 i OS 16. Dzień zakończy dwukrotny przejazd, najdłuższego w rajdzie (33,01 km), legendarnego odcinka Ouninpohja. Wyniki rajdu powinniśmy znać już około 20:00 tutejszego czasu.
Więcej informacji: