Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski, wraz z całym zespołem Castrol TRW MOTOINTEGRATOR, są już w Szwecji i tam przygotowują się do startu w 60. Rajdzie Szwecji. Udział w tym klasyku będzie dla Oleksowicza i Obrębowskiego potrójnym debiutem – to pierwszy start Fiestą S2000 na śniegu i lodzie, pierwszy start załogi w Rajdzie Szwecji i pierwszy start w cyklu SWRC.
Skład zespołu pozostał bez zmian. Załogę nadal będą wspierać sponsorzy tytularni – Castrol, TRW oraz MOTOINTEGRATOR. Spostrzegawczy kibice dostrzegą także charakterystyczne logotypy radiowej Trójki oraz portalu Onet, czyli redakcji, które objęły starty załogi patronatem medialnym.
Mnóstwo pracy przed sezonem mieli mechanicy zespołu. Ford Fiesta S2000 przeszła kompleksowy przegląd, jednak w tym wypadku przegląd oznacza dużo więcej, niż zazwyczaj kryje się po tym określeniem. W ciągu dwóch miesięcy samochód został całkowicie rozebrany, nadwozie trafiło do blacharni i lakierni, części mechaniczne zostały sprawdzone i wymienione, a następnie wszystko złożono w całość. Dwutygodniowy proces składania Fiesty zarejestrowaliśmy w przyśpieszonym tempie. Film można oglądać tutaj. O tym, jak będzie wyglądać Fiesta zespołu, zdecydowali kibice. W naszej ankiecie fani wybrali biało-czerwony wariant oklejenia i właśnie w takich barwach samochód pojawi się na oesach.
Przed wyjazdem do Skandynawii zespół przez dwa dni testował Fiestę na Mazurach. Następnie Oleksowicz i Obrębowski udali się do Norwegii by tam trenować jazdę w szkole Johna Hauglanda – byłego norweskiego kierowcy rajdowego, u którego pobierali nauki tacy mistrzowie, jak Peter Solberg, Richard Burns czy też Guy Wilks. Gościnny Norweg udostępnił Polakom swój cały ośrodek. Zawodnicy mogli skorzystać z lodowego toru na zamarzniętym jeziorze, a także z odcinków specjalnych dookoła akwenu. Polacy mieli do dyspozycji N-grupową Imprezę, dostarczoną przez Shauna Gallaghera. Cennych wskazówek dotyczących doboru optymalnego toru jazdy w takich warunkach oraz ścigania się na oponach z długimi kolcami, udzielał Oleksowiczowi Sebastian Lindholm – ośmiokrotny rajdowy mistrz Finlandii, z którym Oleksowicz współpracował już przed ubiegłorocznym rajdem Polski. Fin pomoże także polskiej załodze w optymalnym dobraniu ustawień samochodu pod kątem charakterystyki szwedzkich tras.
W poniedziałek Oleksowicz i Obrębowski zbierali siły przed startem rajdu. Już jutro czeka ich dwudniowe zapoznanie z trasą odcinków specjalnych. W czwartek odcinek testowy, a wieczorem start do superoesu w Karlstadt.
Rajd Szwecji, kat: Rajdy SWRC